top of page
Abstract Surface

עמותת תומכות באהבה - הסיפור מאחורי ההקמה

עודכן: 28 באוק׳ 2023

לפני כשנתיים קיבלתי את הזכות להתנדב וללוות צעירה, ממעון לצעירות במצבי סיכון, ללידה שלה.


בת 19, אתיופית, ללא עורף משפחתי, מוכרת ברשויות, בעברה אלימות קבוצתית וטראומה מינית, אשר נכנסה להריון לא רצוי והפעם, לעומת פעם קודמת, החליטה לשמור על ההיריון ועל התינוק (בן).


בפגישת ההכנה במרפאה מודעת טראומה בבית היולדות שבו היא בחרה ללדת, נאמר לה ע"י המיילדת הראשית ש "זה לא זמן טוב להביא בנים כי הם אנסים, ולכן עדיף להביא בנות כי הן נסיכות".


המשפט הזה נשאר וחרוט בי עד היום ויהיה חרוט בי לעד.


3 ימים מאוחר יותר החלטתי להקים את עמותת "תומכות באהבה". בלי להבין מה זה אומר, בלי להבין מה אני הולכת לעשות ובלי להבין את ההשפעה הרחבה שיכולה להיות לה.


תומכות באהבה מלוות, מדריכות ותומכות בנערות וצעירות בגילאי 14-26 ללא הבדל דת, מגזר, גזע, לאום ומעמד, חסרות עורף משפחתי, חיות בעוני, נתמכות ע"י עמותות ומסגרות מלוות, אין להן עתיד יציב ובטוח, אין להן זוגיות יציבה וטובה, שורדות זנות, רקע של התמכרויות, על רצף בריאות הנפש, עבר טראומתי, תחלואה כפולה ועוד.


15 חודשים לפעילות העמותה; גייסנו מעל 150 מתנדבות - נשות מקצוע מכל רחבי הארץ (דולות, דולות לאחר לידה, מיילדות, מדריכות ויועצות הנקה ועוד ועוד),


המתנדבות עוברות הכשרות והדרכות ספציפית לליווי האוכלוסייה המיוחדת הזו.


ייצרנו שיתופי פעולה עם מסגרות גדולות שמלוות נערות וצעירות במצבי סיכון וליווינו יחדיו בשיתוף פעולה


כ- 75 צעירות מכל רחבי הארץ.


אנחנו בשלב שיש לנו הוכחות לנחיצות של השירות והמענים שאנחנו נותנות, יש לנו צעירות שזקוקות לליווי שלנו, נשות מקצוע שרוצות לתת מעצמן ויש לנו הבנה שיש פה אוכלוסייה שלא לגמרי מוכרת, שאין לה מספיק מענים מתאימים ויש לנו אפשרות להתמקד בה, ללמוד ממנה ואותה ולפתח לה מענים מתאימים וייחודיים לה.


בשנה הקרובה אנחנו הולכות לצאת עם מחקר עצמאי על הנערות והצעירות שאנחנו מלוות, רוצות להבין יותר את משמעות הליווי שלנו על תהליך ההיריון, הלידה וההורות הראשונית, לראות נתונים על הלידות שלהן לעומק, על הנקה והקשר המורכב ביניהן לבין התינוק שלהן, מול נערות וצעירות במצבי סיכון שילדו ב3 השנים האחרונות ולא נתמכו ע"י נשות מקצוע מתחום ההיריון והלידה.



מודל ההתנדבות שלנו ייחודי,


הצעירות והנערות בוחרות את אופן הליווי לפי הצרכים שלהן – ליווי לידה מלא (הכולל 5 פגישות, כולל הכנה ללידה וליווי בלידה, הדרכת בהנקה/ייבוש חלב, ליווי בימים הראשונים לאחר הלידה, עיבוד חוויית הלידה ועוד).


ההתנדבות אינה קבועה; כאשר יש פנייה לעמותה, אנו עושות התאמה אישית לכל צעירה שפונה עם אשת או נשות מקצוע לפי הצרכים של אותה הצעירה.

ולכן יכול להיות שנפנה לאשת מקצוע מתנדבת אחת לחצי שנה – שנה.


אנו תומכות ומספקות מעטפת ומשענת יציבה לאורך כל התקופה הקשה הזאת, תוך התמקדות בבת האדם שמולנו ושמירה על הנפש שלה. המלוות מקלות על המערכת, לוקחות על עצמן אחריות ומספקות מקום בטוח ולא שיפוטי.


הקשר הרציף בין כל הגורמים מיועד לתת מענה על הצרכים שהצעירה מעלה, וכן על הצרכים המקצועיים והרגשיים* של נשות המקצוע המתנדבות.


*לרשות כל מתנדבת שנמצאת בתהליך ליווי פעיל בעמותה עומד מענה מקצועי, לוגיסטי ומענה רגשי הניתן על-ידי מעגל "התומכות בתומכות": עובדות סוציאליות ומטפלות שנותנות ליווי רגשי, סופרוויז'ן ועיבוד של הליווי, שכה חשוב בתהליכים מורכבים אלו.




מעוניינת להתנדב? נשמח שתמלאי את הטופס הבא ואנו ניצור איתך קשר לראיון https://wkf.ms/3S66iw9


על מנת שנוכל להמשיך את הפעילות החשובה שלנו אנחנו זקוקות לכל תמיכה כספית,


בדרכים הבאות:


· העברה בנקאית בנק מזרחי סניף 526 מספר חשבון 224978 'תומכות באהבה'


· ביט למספר 0502247196


לאחר התרומה יש לשלוח הודעה למספר 0502247196 עם הפרטים לצורך הוצאת קבלה על תרומה


· לרכישת תליון 'תומכת באהבה' https://wkf.ms/3RZM9b7




תודה לכן על החיזוקים ועל התמיכה.


תודה למתנדבות שבזכותן העמותה דוהרת קדימה ותומכת ומשפיעה על עשרות ובעתיד מאות של נערות וצעירות במצבי סיכון בשלבי היריון ולידה.


אתר העמותה: https://tomchot.my.canva.site/


צוות 'תומכות באהבה' – הרוח המכוונת במפרשי הספינה האדירה הזו

מרב שרעבי - מנהלת קשרי קהילה ומתנדבות בעמותה

050-8655141

יעל הירש בידרמן - מנחת קבוצות, מלווה נשים וזוגות סביב אתגרי פוריות היריון ולידה והחיים שאחרי.



בברכה,

מור שנדרוב, מייסדת ומנכ"לית עמותת תומכות באהבה - ליווי והדרכה של נערות וצעירות במצבי סיכון, סביב מגוון תחומי ההריון והלידה

050-2247196



165 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page